top of page
Dit Dansk bloggen
Søg


Vi trænger til sommerferie, også når vi lærer dansk
“Vi trænger til sommerferie! For vi har lært så meget, så vi har brug for en hel sommer til at tage det hele ind.” Sådan sagde en deltagerne i Danskklassen den sidste dag i juni. Og det har hun helt ret i på flere planer. For det første er det selvfølgelig rigtigt, at vi har været meget igennem i Danskklasen i foråret. Både en masse dansk ordforråd, noget grammatik, en del udtale (‘u’ er et tilbagevendende problem - fx forskellen på “brug” og “brugt) og en masse samtaletrænin

Marie-Louise Kragelund
bottom of page